Barnbarn

 
 
"Jag är varken rik eller berömd, men jag har något dyrbarare
mina Barn & Barnbarn."
 
citatet lånat från facebook
 
i helgen fick vi låna yngsta barnbarnet
att vara med Måns snart 3 år är spännande
 
han försöker förstå världen på sitt sätt
och ganska ofta tycker han att han äger världen
 
 i lördags provade han att stoppa leverpastejmacka i örat
sen gick han omkring med huvudet inne i en papperskasse
 
 
han skulle absolut blåsa såpbubblor ute i många minusgrader
i affären köpte han sugrörsdricka och Hubbabubba tuggummi
 
 
ju fortare det gick i pulkabacken desto bättre
och helst skulle det sladda också
 
 
idag ville han först blåsa såpbubblor
och sen cykla - plötsligt stod han på sadeln!
 
 
vi bakade bullar men inte nöjde han sig med en liten degbit
han skulle ha en lika stor som jag - annars ville han inte va med
 
 
 
att göra som morfar "Nicka" var också populärt i helgen
tex skotta snö på trädäcket
 
 
eller att ta lilla stjärtlappspulkan och åka nerför altantrappan
eller cykla i snön på gräsmattan
 
 
vi har haft en lyxhelg tillsammans
och Måns har haft kalsonger hela tiden
 
Bra gjort att lägga blöjan samtidigt som han flyttade till nytt hus
och började på en ny förskola!
 
Tack för att vi får dela vardagen
med våra älskade barnbarn!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka fina bilder på sötnosen!

2013-01-20 @ 19:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0