Ideellt arbete



Hört & läst att samhällsforskare
rekommenderar arbetslösa ungdomar
att engagera sig i ideellt arbete
för då skapas viktiga kontakter o nätverk

dessutom får man mycket mer på köpet
vet jag av egen erfarenhet
jag har arbetat ideellt på olika sätt hela livet

Började som liten med att hjälpa till
på mormor och morfars bondgård
det gav ett enormt självförtroende att
vara betydelsefull

minns att jag som 5-6åring
fick köra traktorn på åkern
när de vuxna gick bredvid
och kastade upp stenar på flaket

när jag var runt 10 år
gick jag till grannarna i hyreshusen
och frågade om jag fick ut o gå
med deras bebisar

ett intresse som ledde till mitt yrkesval
att arbeta med barn

från 15 års ålder blev det motorsport
som gav mig det bästa i livet
sambo, familj, släkt o vänner

Håller fortfarande på med ideellt arbete
främst i olika rallytävlingar

fast håller på att lämna över
till nya yngre intresserade
och blir därför glad 
när jag hör att ideellt arbete 
"är inne"

Det är ju så roligt!






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0