Tillbakablick del 1



Årets sista dag känns det naturligt att titta tillbaka på året som gått
det har varit glädje och sorg om vartannat
så som det är för de flesta

jag var tveksam till om jag skulle skriva om mammas sista tid
men jag väljer att göra det för det är en bit av mitt liv
och jag lärde mig mycket
både om mig själv och andra


Januari

Vi hade mycket snö
barnbarnen kunde åka pulka när vi skulle någonstans i byn





Mamma firade sin födelsedag med öppet hus 
med tårtbuffé och pizzabuffé
många kom till hennes stora glädje 
det blev en varm och trivsam atmosfär
"sista festen med gänget"
och hon återkom till det flera gånger under tiden hon hade kvar   




Bilsportkonferens Syd i Åhus
prisutdelning, trevliga föreläsningar
gästvänligt, god mat och jättegod Ottoglass
- och årets första JMFC-café!






Februari

Ettårskalas för solstrålen matälskaren Måns
 även kallad "Mumsen"


   


Måns ettårsdag firades med paket och utflykt
till Elsa Beskow-utställning på Muséet i Kristianstad


 


Alla hjärtans dag

"Ett rymligt hjärta
har slutat att slå
Ett hjärta som klappade
 för nära och kära
stora som små
Du fanns alltid till hands
älskade Mamma
livet utan dig
blir aldrig mer detsamma"
Pia

Orden kom till mig när jag satt hos mamma det sista dygnet
underbara blombuketter värmde i sorgen


   


Begravningen var fin, en solig dag
många många fina blommor som mamma älskade


   


Elda och elda flera timmar varannan dag i mammas hus...



Mars

Elda först varannan dag senare var 4:e dag...

2X25 årsfest för dottern och hennes svåger


   


 

April

Rally i Simrishamn
kul att se alla nybyggda bilar
Kalle hejade på favoriterna Erik och Nina





Svärsonens födelsedag
weekendmys med barnbarnen

Påsk
Långfredag bjöd på tre goda ting
kalas rally och kalas





Påskharen var framme och la påskägg!


   


Det kom en rallybil till garaget
"sambons privata pyssel"




Allra sista eldningen i mammas hus avklarad

fortsättning följer...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0