3:e advent



"När tredje ljuset brinner
då är lucia här
hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär"

Det stämmer på ett ungefär - snart är det lucia
barnbarnet och jag var på luciakröning i sporthallen igårkväll

Pepparkakor vill vi bjuda på till kaffet på lucia
så vi satte igång att baka tidigt imorse







Naturligtvis blev pepparkakshuset ett garage...
och när snövadden kommit på plats körde bilarna fast i snön





Medan vi bakade pratade vi om julen och tomtar

Kalle - Var är tomten?
Jag - Ja, var är tomten?

Kalle - han är hemma och vilar och sover
det regnar och blåser då kommer inte han
Jag: - När kommer han?
Kalle - Julen börjar och det kommer snö
Jag - Var bor tomten?
Kalle - Långt bort, i Diö
Jag - Hur ser det ut där tomten bor?
Kalle - Lila på hans hus och svart


Kalle ritade en teckning till tomten och så skrev vi en önskelista
som Kalle skulle lämna när han skulle hälsa på tomten i Osby i em




Vi bakade ett pepparkakshus till lillebror Mumsen också
och hästar, grisar, hjärtan, gubbar, gummor ...







Kommentarer
Postat av: Madde

Konstigt var ju att även tomten i Osby körde 240;)

Fin blogg!!

2011-12-12 @ 20:40:35
URL: http://madeleneaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0