12 december



Dagens pyssel var att skriva klart julkorten och sätta på frimärken
Jag uppskattar att frimärkena nuförtiden ät självhäftande
- skönt att slippa slicka på dem
allt var inte bättre förr

Något annat som också är bättre nu än förr
är att medan jag har suttit vid datorn och skrivit
har en maskin tvättat till mig
så det är bara för mig att ta ut tvätten
och hänga upp den

så lätt att tvätta var det inte när min mormor var ung
synd att jag inte frågade henne lite mer

Hon berättade i allafall att hon var 7 år (1912-13)
när hon såg den första bilen
de kallade bilen för "kalven" för de tyckte den bräkte

Ikväll har jag lagat en strumpa eller
stoppat en strumpa som man sa förr
och tänk att det gjorde jag
på samma sätt som man gjorde förr!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0